„Complexitatea problemelor noastre actuale sugerează, ca niciodată, că trebuie să ne schimbăm modul actual în care înțelegem educația. Pe bună dreptate, educația nu este o industrie, iar rolul ei real nu este de a servi industriile fie prin pregătirea tinerilor pentru locuri de muncă în corporații, fie prin cercetare subvenționată de corporații. Scopul ei adecvat este acela de a permite cetățenilor să trăiască o viață responsabilă din punct de vedere economic, politic, social și cultural. Acest lucru nu poate fi realizat prin acumularea sau „accesarea” a ceea ce numim în prezent „informații” – adică fapte lipsite de context și, prin urmare, lipsite de prioritate. O educație adecvată permite tinerilor să își pună viața în ordine, ceea ce înseamnă a ști care lucruri sunt mai importante decât altele; înseamnă a da prioritate lucrurilor cu adevărat prioritare”. (Wendell Berry)
Vezi si:
Școala pregătește individul pentru societatea de consum
Despre munca neîncetată, „lenea activă” și timpul spațializat
Jan 14, 2013 @ 18:36:37
Fiecare are dreptul la definitia sa privind educatia.
LikeLike
Jan 14, 2013 @ 19:36:53
Răul cel mare şi nu îndeajuns de conştientizat l-a denunţat G.Sartori, în cartea sa sugestiv intitulată ,,Homo videns. Imbecilizarea prin televiziune şi post-gândirea”. De la vârste fragede, copilul este asaltat de imaginile în mişcare ale televizoarelor şi calculatoarelor, pierzându-şi, astfel, capacitatea de abstractizare şi generalizare pe care, în trecutul nu foarte îndepărtat, o asigura cartea. ,,Graţie” tehnologiei în continuă expansiune, răgazul reflexiv al lecturii dispare, ca modalitate educativă esenţială, fiind înlocuit de acest asalt perpetuu al imaginilor, care sfârşeşte prin a imbeciliza. De aceea, la şcoală, copiii se plictisesc, nu înţeleg mare lucru din ceea ce li se predă, considerând activitatea educativă instituţionalizată drept o mare pierdere de vreme. Profesorii sunt depăşiţi de situaţie, părinţii arată acuzator înspre şcoală, politicienii speculează electoral problemele, mass-media caută continuu senzaţionalul, oamenii de afaceri nu par să înţeleagă gravitatea situaţiei, iar degradarea relaţiilor publice este, astfel, garantată.
LikeLike
Apr 24, 2013 @ 23:42:11