“Nici lumea aceasta, şi nici vreunul dintre locurile ei
nu este un „mediu”. Iar o casă
de vânzare nu este un „cămin”. Economia
nu este o „ştiinţă”, şi nici „informaţia” nu este cunoaştere.
…
Lumea e într-o mare bolboroseală de la
divorţul dintre lucruri şi numele lor.
Neîncetata pregătire pentru război
nu este pace. Sănătatea nu este dobândită
prin vinderea medicamentelor, sau puritatea
prin adaosul de otravă. Ştiinţa
prin dictatul corporaţiilor
este cunoaşterea redusă la marfă;
este o desfrânare a minţii,
şi tot aşa este arta care numeşte acest lucru „progres”.
La fel şi laşitatea care îl numeşte „inevitabil”.… Suntem ce am făcut,
iar asta cuprinde promisiunile noastre, cuprinde
speranţele noastre, dar promisiunile mai întâi. Ştiu
că un „fetus” este un copil omenesc.
Mi-am iubit copiii din momentul
când au fost concepuţi, iubindu-le
mama, care i-a iubit din momentul când au fost concepuţi
şi dinainte de asta. Cine suntem noi ca să spunem
că lumea nu a început în iubire?
…
Mi-ar plăcea să mor în iubire, aşa cum m-am născut,
şi pe când de viaţă împovărat mă simt, să merg
în iubirea în care tot trupul începe
şi sfârşeşte.
…
Ţelul meu este o limbă care ne poate face întregi,
chiar dacă suntem muritori, ignoranţi şi mici.
Lumea este întreagă dincolo de ştiinţa omenească.
Viaţa trupului este ea însăşi, neatinsă
de meschinul mecanism al explicaţiei.
…
„Proprietatea intelectuală” numeşte
acţiunea prin care mintea este cumpărată
şi vândută, lumea înrobită. Noi
nu ne posedăm pe noi înşine, suntem liberi,
posedăm prin furt ceea ce aparţine lui Dumnezeu,
lumii vii şi în mod egal
nouă tuturor. Dar cum putem noi poseda o parte
din ceea ce nu putem avea decât
în întregime? Viaţa este un dar pe care-l avem
doar dăruindu-l iarăşi înapoi.”
(Wendell Berry, Câteva cuvinte în plus)Citiţi poemul integral:
„Îngăduie-mi să-ţi vorbesc pe şleau, dragă cititorule.
Sunt un om de altădată. Îmi place
lumea naturii în ciuda mortalelor ei
pericole. Îmi place lumea domestică
a oamenilor, câtă vreme îşi plăteşte datoriile
faţă de lumea naturală şi îşi respectă limitele.
Îmi place promisiunea Cerului. Scopul meu
este un limbaj care poate restitui drepte mulţumiri
şi onoare pentru aceste daruri, o limbă
eliberată de minciunile subtile.
Nici lumea aceasta, şi nici vreunul dintre locurile ei
nu este un „mediu”. Iar o casă
de vânzare nu este un „cămin”. Economia
nu este o „ştiinţă”, şi nici „informaţia” nu este cunoaştere.
Un pungaş cu diplomă este tot un pungaş. Un nătărău
ajuns în administraţie nu este un „lider”.
Un hoţ bogat este un hoţ. Iar duhul
lui Arthur Moore, care m-a învăţat Chaucer,
revine în noapte pentru a spune iarăşi:
„Hai să-ţi zic ceva, băiete:
O curvă intelectuală e tot…
View original post 909 more words
Apr 29, 2018 @ 14:23:02
Frumusete! Vã doresc succes!
LikeLike
May 01, 2018 @ 16:37:30
https://edituradoxologia.ro/rasaritul-si-apusul-o-istorie-scindarii-crestinatatii-din-epoca-apostolica-pana-la-sinodul-de-la
Merita cartea ? Intreb pentru ca eu am deja cartea Sfantului Nectarie legata de acelasi subiect .
LikeLike
May 01, 2018 @ 19:05:22
Este o carte care se adresează mai ales studenţilor, persoanelor din sfera universitară, specialiştilor şi celor care vor sa afle mai multe despre istoria Bisericii şi controversele doctrinare. Nu este o carte duhovnicească, ci o carte de istorie, specializată.
LikeLike
May 01, 2018 @ 22:31:31
Deci sa inteleg ca se pretinde obiectiva .Stiu ca o sa para complet “nestiintific” ceea ce voi zice ,dar intreb: cine iese mai bine ? Frankii (cum ii numea in Romanides) sau crestinismul catholic ortodox ? In functie de raspuns imi voi ajusta viteza cu care o sa achizitionez cartea .
Sigur ca imi veti spune ca e o carte obiectiva si bla bla . In mod obiectiv cineva iese mai mult ca fiind detinatorul adevarului .
LikeLike
May 01, 2018 @ 22:33:22
Oricum o sa o cumpar la un moment dat (fie si pentru ca ati contribuit dumneavoastra la traducerea ei) .
Aduce ceva nou fata de alte lucrari (imi plac “spoilerele” ) ?
LikeLike